logo
Český badmintonový svaz

Toto je starý web.

Yonex - oficiální dodavatel oblečení reprezentačních týmů ČR

České reprezentantky popisují své dojmy z MSJ.

Magdaléna Lajdová, Monika Světničková a Denisa Šikalová popisují své dojmy z mistrovství světa juniorů:

Měsíc závěrečné přípravy a těšení se skončil 20. října v 16:30, kdy jsme se sešli na Letišti Václava Havla. První informace o našem odletu do Vídně zněla: Zpoždění minimálně hodinu a půl. Nakonec z toho byly dvě hodiny. Po 45 minutovém letu jsme přistáli na vídeňském letišti a měli hodinu čas na přestup do letadla společnosti Austria Airlines. Let do Bangkoku v přeplněném letadle trval únavných 10 hodin. Po dlouhém letu a asi jen 2 hodinách spánku jsme konečně přistáli v Bangkoku.

Když jsme vyšli z letištní haly, tak jsme se málem usmažili, protože dlouhé kalhoty a dlouhá trika nebyly zrovna vhodné. Poté jsme nasedli do mikrobusu, který nás zavezl do luxusního hotelu Four Wings (5 hvězdiček). Zarazilo nás, že na silnicích neplatí žádná pravidla, semafory tu jsou jen výjimečně a bezpečnostní pásy kvůli nedostatku peněz asi nevedou. Po krátkém seznámení s hotelem jsme se byli podívat na krásný venkovní bazén a fitness. Kolem 5. hodiny odpoledne místního času jsme vyrazili do města. Vše je tady až podezřele levné.

Pondělí i úterý sloužilo spíše k aklimatizaci a zvyknutí si na halu, ale první pocity z haly nám na sebevědomí moc nepřidaly. Na kurtu číslo 3, kde jsme trénovali, byla spuštěná klimatizace z levé strany haly a tudíž míček značně unášela. Připadali jsme si jako v létě na louce. Z tréninku jsme odcházeli vcelku zklamaní a naštvaní v jednom a doufali, že klimatizaci na zápas alespoň ztlumí nebo úplně vypnou.

Monika, plyšový slon, Magdaléna a Denisa.

Další den ráno jsme měli dva tréninky. Dopoledne a odpoledne. Na večeři jsme jako v pondělí jeli levným taxíkem do blízkého nákupního centra. Pomalu jsme si začali zvykat na časový posun +5 hodin. Před zápasem krátká večerní porada a hned zalehnout do postele.

Ve středu ráno jsme jeli autobusem do haly na ranní utkání s Taiwanem, ze kterého jsme si odnesli hlavně hodně zkušeností do příštích zápasů. Klimatizace naštěstí byla ztlumena, ale až po rozehrávce před zápasem a pár stížnostech i ze strany ostatních trenérů.

Po rychlé prohře 5:0 jsme jeli autobusem na hotel soustředit se na důležitý zápas s Ruskem. Nálada před tímto zápasem byla opravdu dobrá, dokonce i kluci si nechali nalepit tetování s českou vlajkou. Bohužel, jak už je popsáno v mnoha článcích, jsme prohráli. Tato porážka nás velmi mrzela. Zase na druhou stranu je Rusko evropská špička, a i když jsme prohráli 1:4, zápasy byly herně vyrovnané.

Další den jsme hráli prostřední zápas dne od 12:30 s Uzbekistánem. Tento zápas byl těžký z toho důvodu, že se od nás čekala jasná výhra, a tak byla psychika velmi zjevným faktorem. Naštěstí jsme vše zvládli 4:1.

Naše konečná pozice ve skupině (3.místo). K dalším zápasům jsme se museli připravit proti Austrálii, Srí Lance a Jižní Africe.

Proti Austrálii to bylo velmi smolné utkání. Bohužel nám nevyšel třísetový debl ani mix, ale za náš výkon se rozhodně nestydíme. Se Srí Lankou to bylo o něco těžší, indický způsob hry nám rozhodně nevyhovoval. Rychlost a hlavně přesnost ukázala jasný výsledek 3:0. Takže jsme se museli připravit na další utkání o pořadí proti Jižní Africe. Za výsledek 3:0 jsme rádi a konečná pozice 23. je alespoň o dvě příčky lepší než minulý rok.

Následují dva dny volnějšího režimu a již se můžeme začít koncentrovat na individuální turnaj. Program jsme si zpestřili nedělním výletem za památkami s naší milou asistentkou Tha, kterou máme přidělenou po celý průběh MSJ. Odpoledne jsme absolvovali trénink v badmintonovém centru, do kterého se jede přibližně 30 minut, ale naše zkušená řidička, která projela zřejmě každou díru v silnici, to zvládla za 15 minut. Na cestu zpět jsme si přáli někoho jiného, ale bohužel nás přivítala opět stejně skvělá řidička, a tak jsme se připravovali na noční můry, které s ní zažijeme a pár lidem po zběsilé jízdě nebylo zrovna nejlíp. Po této cestě jsme se ji snažili ''naznačit", že není příliš dobrý šofér, ale nepochopila naši ironii.

V pondělí jsme jeli do nákupního centra, abychom koupili nějaké ty dárečky pro naše nejmilejší domů. Odpoledne nás čekal poslední trénink před začátkem individuálního turnaje a poté se pouze jedna část (dámská) těšila na večerní zábavu v podobě pozvánky všech hráčů a trenérů na večeři a doprovodný program spojený s touto událostí a to bylo i přivítání všech zemí na tomto turnaji. Za naši zemi byla poněkud nedobrovolně vyslána na pódium Majda, která vše zvládla skvěle a večer jsme si užili.

Držte nám palce v soutěži jednotlivců, pozdravy posílá dámská část české výpravy.
About the author Pepa

X
Enter your e-mail address.
Enter the password that accompanies your e-mail.