logo
Český badmintonový svaz

Toto je starý web.

Petr Koukal: Myslím hlavně na kvalitu a rychlost.

Petr Koukal se před několika dny vrátil z přípravného kempu v zámoří. Vedle tréninku se zúčastnil dvou velkých turnajů Grand Prix. Ale ten největší na něj ještě čeká, možná už na konci srpna v Paříži.
 

Kdy začala tvá letní příprava a kde se budeš připravovat?
S přípravou jsem začal 6. června, byla výhradně kondiční, potřeboval jsem si na pár dní odpočinout od badmintonu. Letos byla příprava kratší, než bych si přál, především kvůli Europe Cupu v Holandsku.
Odtud jsem odletěl rovnou do Kanady, kde jsem absolvoval intenzivní dvoutýdenní herní přípravu. Podobný, ale kratší vzorec přípravy zopakuji tři týdny před MS.
 
Kdy jsi odehrál poslední turnaj loňské sezóny a jaký bude tvůj první turnaj sezóny nové?
Poslední turnaj byl na Maledivách koncem května. Pokud nepočítám Europe Cup, tak první turnaj je Canada Open, který se hrál od 13. 7.
 
Jak vypadá tvůj trénink? Na co je zaměřený?
Letošní letní kondiční i herní příprava je zaměřená především na rychlost pohybu po kurtu a rychlost práce s raketou.
 
Jak často trénuješ?
V kondiční přípravě: badminton 2x týdně, atletika 4x týdně, posilovna 5x týdně, fyzio 2x týdně, regenerace 5x týdně.
V herní přípravě: badminton 8x týdně, atletika 2x týdně, posilovna 3x týdně, fyzio 2x týdně, regenerace 4x týdně.
 
Kdo tě vede, koho máš za sparingpartnery?
Atletický a posilovací trénink mi pomáhá řídit a plánovat Roman Hrabáň, bývalý olympionik v desetiboji a v jízdě na bobech. Badmintonový trénink si letos vymýšlím sám.
Sparingpartnery mi v Kanadě byli hráči kanadské reprezentace a Rune Ulsing z Dánska, jeden starší a zkušenější hráč z Indie a s každodenním individuálním tréninkem mi pomáhala Judith Meulendijks z Nizozemska.
 
Jaké jsou tvé tréninkové rekordy letošního léta?
Letos žádné rekordy nepadají, těch jsem si užil dost v posledních několika letech. Tentokrát se snažím myslet hlavně na kvalitu a rychlost, takže všechna cvičení jsou krátká, intenzivní a s dostatečným odpočinkem mezi sériemi.
Za zmínku možná stojí jen rekord v leg-pressu z posilovny, kdy se mi poprvé v životě podařilo zvednout 380kg.
 
A absolutní osobní rekordy?
To už je dávno, ale za zmínku stojí snad:
12min - 3620m, 
400m – 51.92 sekund,
8x 400m (přestávka 3min) vždy pod 1:05min,
1300 schodů za 8minut a 20 sekund a
4000 schodů za jeden trénink.
 
Tréninky jsou spíše monotónní, stejné nebo je každý svým způsobem jiný? 
Velmi monotónní. Ve vrcholovém badmintonu není příliš co vymýšlet.
 
Kdy nastala tvoje zatím nejhorší chvilka na tréninku?
Nepamatuji si, ale určitě to bylo během dvouměsíčního kempu v Číně v roce 2005.
 
Je něco, na co se během tréninku těšíš?
Těším se na každý povedený úder či pohyb po hřišti, na každý nechytatelně roztočený míč na síti a hlavně na pocit dobře odvedené práce na konci tréninku.
 
Co naopak během letní přípravy nemusíš?
Intervalový trénink nebo odrazový trénink, ty bolí vždy nejvíc.
 
Co ještě stihneš během přípravy? Jaké jsou tvé ostatní letní činnosti?
Letos snad stihnu minimálně jeden triatlon, sjedu s kamarády kousek Vltavy a několikrát si zahraji tenis, golf a beachvolejbal.
 
Na konci srpna se uskuteční mistrovství světa. Jak budeš časovat formu na tento turnaj?
Mistrovství světa je samozřejmě jeden z vrcholů sezóny a pokusím se načasovat formu jak nejlépe to jen bude možné. Před turnajem se budu připravovat v Nizozemsku, nebo přímo v Paříži s domácí reprezentací.
 
Jaké jsou cíle na mistrovství i ty dlouhodobější na celou příští sezónu?
Na mistrovství světa postup mezi 16 nejlepších.
Sezóna 2010/2011? Obhájit titul na MČR/MMČR, prosadit se na evropských a světových turnajích, posunout se do první světové třicítky a vytvořit si tak ideální pozici pro olympijskou kvalifikaci.

About the author Pepa
 
 
X
Enter your e-mail address.
Enter the password that accompanies your e-mail.
Loading